Meld je aan voor de lancering van de Sustainability Hotspot Scan en krijg meer zicht op de MVO-impact van chemische producten in internationale ketens. Het event vindt plaats op 22 juni van 13-18 u bij Zaalverhuur 7 in Utrecht.

Verduurzaming van je product portfolio vraagt samenwerking met je ketenpartners. Want stel, jij wil wel duurzaam inkopen, maar het blijkt lastig om de juiste data te krijgen van toeleveranciers. Hoe krijg jij zicht op waar je grondstoffen vandaan komen en wat daar speelt? Aan de andere kant vragen klanten en financiers niet alleen meer naar de performance van je producten en de cijfers, maar ook steeds vaker naar milieu- en sociale impact van je producten.

Inzicht en overzicht met de Sustainability Hotspot Scan

Voor dit soort vragen ontwikkelden we de Sustainability Hotspot Scan voor chemisch MKB. Deze scan geeft je snel een eerste inzicht in de MVO-impact in je internationale keten en helpt te prioriteren voor verdere verduurzaming. De scan is ontwikkeld door TNO, MVO Nederland, een aantal chemiebedrijven en RIVM. In juni is de scan klaar en getest, daarom nodigen we je uit voor de publieke lancering van de Sustainability Hotspot Scan op 22 juni. In het programma is ook de nodige ruimte voor discussie en netwerken.

Programma:

13:00-13:30: inloop

13:30-14:30: plenaire sessie over:

  • Internationaal MVO programma en de aanleiding voor de Sustainability Hotspot Scan, MVO Nederland
  • Sustainability Hotspot Scan en roadmap voor verdere ontwikkeling, TNO
  • Discussie

14:30 – 15:00: Pauze

15:00-17:00: parallelsessies in twee rondes:

  • Aan de slag met de Sustainability Hotspot Scan
  • Bespreken relevante ontwikkelingen (zoals nieuwe en aankomende wetgeving) met betrekking tot de MVO-impact van jouw producten en bedrijf.

17:00-18:00 Afsluiting en borrel

Aanmelden

Half mei ontvang je voor deze bijeenkomst een officiële uitnodiging met meer details over het programma. Zet de datum alvast in je agenda en reserveer een plekje via deze link.

Let op: het aantal deelnemers is beperkt! Van elke organisatie kunnen maximaal twee personen deelnemen. Bij overboeking zullen we van elke organisatie één persoon laten deelnemen.